reklama

„Prosím nezabudnite snívať ...“

Keď som bola malé dieťa, starká mi rozprávala na dobrú noc rôzne rozprávky. Jednalo sa buď o príbehy ktoré určite poznáte: „Červená čiapočka“, „Vlk a a sedem kozliatok“, či rozprávku „Perníková chalúpka“. Niekedy však moja starká zapojila fantáziu a príbehy si vymýšľala. Obdobie detstva bolo pre mňa plné snov, ideí a fantázie. Myslíte, že v dospelosti už na snívanie nemá nikto čas? Nie! Stačí len zavrieť oči a myslieť na niečo príjemné. Je to tak jednoduché ako lusknúť prstom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Fantázia je niečo čo nepozná bariéru, nemá pravidlá a dokonca Vám spôsobuje príjemný pocit na srdci. Práve pre tieto dôvody si snívanie doprajem aj mojom „pokročilom veku“ :). Príde Vám to smiešne alebo nebodaj absurdné? Pre mňa je do istý druh ozdravenia vlastnej duše. Prečo práve článok na túto tému?

Ľudia sa počas dní ponáhľajú, riešia dôležité veci a takpovediac nezastavia sa. Nemajú čas alebo zabudnú na chvíľočku zavrieť oči, odfiltrovať starosti a prípadnú zlosť. Chodíme do školy/práce, staráme sa o deti a riešime komplikované záležitosti. V detstve sme nemali starosti takéhoto charakteru a tak nám nezostal čas na nič iné len na detskú hravosť a fantáziu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malá, štrbavá a copatá Kristínka behala pojašene s úsmevom na tvári a kričala: „Budem princezná“. Snívala o tom ako bude spať vo veži na veľkej posteli s baldachýnom a príde ju zachrániť udatný princ na bielom koni. Neskôr snívala o kariére úspešnej speváčky a dnes? Sníva a mnohých veciach úspechu, pravej láske. Je len obyčajná tínedžerka. Ale okolitý svet ju považuje za dospelú. Ale snívanie jej stále „robí spoločnosť“. Raz sa jej možno splní každá dnes možno naivná predstava. Ale to je len na nej a osude. Budúcnosť ukáže či sa fantázia zhmotní do reality.

Predstavte si napríklad miesto ktoré na Vás pôsobí príjemne. Ak zavriete oči a sústredíte sa na tú myšlienku zrazu nadobudnete pocit, že sa na tom mieste nachádzate. Ak ste príliš lenivý, niekedy stačí predstavovať si „len“ niekoho kto Vám spôsobuje príjemný pocit na duši. Blízkosť nemusí byť skutočná teda fyzická. Hovorí sa, že spriaznené duše sú stále prepojené. Ja tejto teórií verím. Spriaznenú dušu stále hľadám a určite nemám na pláne to vzdať. Predstavujem si stále. A pokiaľ si toho dotyčného človeka predstavím pôsobí to na mňa priam povzbudzujúco. Je samozrejmé, že najlepšie na mňa pôsobí osobný kontakt. Dostáva ma však do neskutočného údivu, akú silu má v sebe tá konkrétna osoba. Moja fantázia ho prijíma bez problémov a myslím, že aj celkom rada :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále Vás to nejako nenamotivovalo? Svoje sny si môžete aj napísať. Otvorte zošit, napíšte báseň, poviedku alebo jednoducho píšte vety. Vety ktoré vypovedajú o pocitoch ktoré prežívate. Poznám aj ďalší spôsob. Fantázia sa dá nakresliť a možno sa Vám dokonca podarí vytvoriť rozprávku. Svoju fantáziu tak doprajete aj niekomu ďalšiemu.

Fantázia je za Vašim chrbtom, sedí pri kuchynskom stole, ráno Vám varí kávu. Fantázia je okolo každého. Fantázia sme vlastne my.

P.S Skúste snívať aspoň na chvíľku za pokus to stojí. Nech sa teda ocitnete v nejakej krásnej predstave. Život vlastne po celú dobu prežívania píše jednu veľkú rozprávku a my sme jej súčasť....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vaša Kristína Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu