HURTS – Happiness (2010) (Recenzia)

Priznávam sa v hudbe som až príliš prieberčivá. Rádiové a komerčné „hity“ málokedy prinesú na hudobnú scénu niečo čo by ulahodilo môjmu uchu. Občas však „utne“ a ja do svojho hudobného priečinka pridám produkt rádiového éteru. Som zamilovaná a šialene do prejavu speváka skupiny HURTS. Celkovo celá kapela mi vyhovuje. Chcete vedieť čo mi spôsobuje zimomriavky? Čítajte recenziu.

Kapela HURTS priniesla na hudobnú scénu niečo nevídané. Skladby v štýle 80-tych rokov s neskutočným šmrncom. Ak si myslíte, že ide o nudné a suché piesne nenechajte sa zmiasť. Majú nádych moderna a maximálnej dynamiky. Skupinu tvoria dvaja členovia Adam Anderson (Klavír) a Theo Hutchcraft (spev). Práve jeho považujem za génia. Jeho hlas je melancholický, erotický a podmanivý. Ak by Vám tento človek začal spievať uspávanku, viem Vám zaručiť to, že určite zaspíte po niekoľkých minútach. To čo vychádza z jeho úst Vám spôsobuje zimomriavky. Ja sa bez ostychu priznávam, milujem ho celého. Začne spievať a podlomia sa mi kolená. Najúžasnejším pocitom je moment keď počúvate pieseň a on zatlačí na hlasivky práve v tom momente keď to nečakáte. Vtedy strácam dych a krv sa mi v tele rozprúdi. Hlas má hlboký ale aj vysoký presne tak ako to má byť. Všetko je správne vyvážené.

Akákoľvek skupina ktorú som doposiaľ počúvala klesla pod nich. Lebo mi príde až príliš povrchné zaradiť ich medzi POP. Toto nie je niečo chvíľkové. Určite sa neriadia heslom: „Zvalcujem hitparády a to je všetko.“ Za zmienku však nestojí len hlas speváka ale aj prepracovaný zvuk. Je súladom dokonalej reálnej hudby (Klavír, gitara, bicie a iné hudobné nástroje) ale rovnako počítačovej hudby ktorá je ako „módny doplnok na krásnej žene.“ Hudba budí dojem až prílišnej dokonalosti. Všetko je zohraté. Presne bez nejakého „škrabanca.“

Nič prečačkané. Tak by som ich charakterizovala ak by ma niekto požiadal o stručnosť. Ale ani to nepotrebujú. Texty sú jednoduché. O tom čo prežíva hocikto z Vás o láske,pocitoch. Načo si zbytočne komplikovať život? Nehovorí sa predsa: „V jednoduchosti je krása.“ Nemaľujú si tmavé linky, nemajú červené vlasy. Ale aj napriek tomu dokážu upútať. Majú originálny imidž v klipoch nenájdete žiadne otrepané prvky. Piesne sú zväčša pomalé ale nájdete aj tie ktoré obsahujú rýchlejšie prvky. Mňa si získali hlavne klavírom je ho zreteľne počuť a nezaniká ako je to pri väčšine skupín (Samozrejme česť výnimkám). Piesne doplňujú estetické vokály

Debutový album s názvom Happiness“ vyšiel v roku 2010 a stal sa neskutočným hitom. Obsahuje 11 piesní a jednu starostlivo schovanú. Za zmienku stojí aj duet s Kylie Minogue – Devotion. Možno Vám meno tejto interpretky zosobňuje tanečnú hudbu. V tomto prípade však ide o precítenú a pomalú pesničku. Momentálne duo z Manchesteru svoj album propaguje a koncerty sú v plnom prúde. Najbližšie miesto koncertu (v blízkosti SR a ČR) je Viedeň. Bližšie informácie nájdete uvedené nižšie. Ja osobne milujem pocit ak sa nejaká kapela/interpret dotkne môjho srdca a skupina HURTS to dokázala. Jednoducho a ľahko nebola potrebná žiadna námaha.

Song list:

1. “Silver Lining” 2. “Wonderful Life” 3. “Blood, Tears & Gold” 4. “Sunday” 5. “Stay” 6. “Illuminated” 7. “Evelyn” 8. “Better Than Love” 9. “Devotion” 10. “Unspoken” 11. “The Water”

Dúfam, že som Vás aspoň trochu inšpirovala. Mne skupina HURTS ponúka možnosť rozmýšľať, snívať alebo jednoducho iba počúvať. Skúste počúvať nasledujúce ukážky. Možno učarujú aj Vám. Nech je to príjemné!

Kristína Kristen Luptáková

HURTS - Wonderful Life (Singel z rádií)

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

• Počet článkov:  81
  •  |

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené