reklama

„Prečo mama púšťa dcéru von so strachom...“

„Vybrala si, si, že budeš žena." Neviem ako to naozaj bolo ale určite to zariadil Boh :)  Bola reakcia samozrejme muža na moje ponosovanie, že ženy to majú v živote oveľa ťažšie ako muži. Neskôr som si natočila z kohútika síce chlórovanú ale aj tak zdravú vodu a povedala som si, že je to vlastne subjektívne. Je to len môj pohľad ale ak nemôžem to vlastne posúdiť mužom som nikdy nebola a určite ani nebudem možno ak existuje ďalší život ten čo nasleduje po pozemskom vtedy možno budem mužom a potom si poviem: „Určite to nemajú jednoduché."  Rozhodne to nemajú jednoduché nikto to jednoduché nemá takže mi po tej úvahe došlo, že som bola subjektívna a skonštatovala som starú dobru vetu: Život je cesta nakedy tŕnistá a inokedy zasa príjemná. Je ako baterka jedna strana plus druhá mínus. Možno ste sa v predošlom článku nenašli a nájdete sa v tomto. Dnes o ženách ale na trochu vážnejšiu tému. Ženy/slečny a dokonca aj malé dievčatá nie sú v bezpečí ani v rodičovskom byte. Dnes o nástrahách ženského sveta o tom mužskom budem predsa blogovať až v ďalšom živote nie:)?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Znova sa vraciam do čias detstva a moje spomienky sa postupne rozjasňujú. Pár článkov dozadu som sa „zabrdla“ do rozprávok z môjho detstva. Moje detstvo však nebolo len o rozprávkach a hračkách faktom bolo aj to, že internet a technika neboli tak ďaleko ako dnes.

Zoberme si fiktívny príklad: 12-ročná Anička z Trenčína príde zo školy, urobí si úlohy, chvíľku sa hrá na dvore pred panelákom a neskôr zasadne za internet. Samozrejme, že nebezpečenstvo na ňu číha nie len na dvore pred domom ale aj v detskej izbe pri počítači. To čo na dievča číha vonku je samozrejmé. Zvláštne indivíduá a ich myšlienkové pochody ktoré sú aj pre lekárov často záhadné. Internet samozrejme ponúka sociálne siete ktoré síce majú rôzne ochrany súkromia ale z vlastnej skúsenosti viem, že nič nie je stopercentné. Dievča je zaregistrované na nemenovanej sociálnej sieti lebo je tam celá trieda je to rýchli spôsob ako zohnať úlohy od spolužiačky ale samozrejme, že aj miesto pre ľudí trpiacich rôznymi poruchami osobnosti či sexuality.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkú úlohu v tomto prípade zohrávajú rodičia. Záleží samozrejme aj na tom či majú technické zručnosti alebo nie. Ako som už predznačila vyššie technika ide dopredu a osobne si myslím, že ak ju využívame na správne veci vie byť aj celkom užitočná. Stačí teda zopár kliknutí a nastavíte si tzv. „Rodičovskú kontrolu“ stránky ktoré nechcete aby Vaše dieťa navštevovalo si jednoducho zablokujete a dieťa sa k nim nedostane. Samozrejme, že ak je Vaše dieťa technicky zručné tak rovnako jednoducho ako ste Vy nastavili ochranu Vaše zlatíčko ju zruší dostane sa k zakázanému obsahu a znova ju vie nastaviť.

Rovnako ako sú v nebezpečenstve menšie deti môžem sa do nebezpečenstva dostať aj ja či dokonca 30-ročná zrelá žena. Kdekoľvek na ulici môžete stretnúť človeka predstavujúceho nástrahu. Stačí si pozrieť spravodajstvo a zistíte, že okolo Vás sa dejú vraždy, znásilnenia či prepadnutia. Ohrozovať Vás nemusí však niekto len fyzicky ale aj psychicky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sama som bola svedkom vydierania/zastrašovania prostredníctvom internetu či e-mailovej komunikácie. Tak ako čokoľvek iné rovnako aj internet a informačné technológie globálne sú dvojsečná zbraň.

Ani sa nečudujem, že naše starostlivé a obozretné mamičky majú strach nás pustiť von dokonca počas dňa keď svieti Slnko a počasie je ako obrázok. Dokonca mám pocit, že v tomto smere je to čím ďalej horšie. Našťastie po svete chodia džentlmeni čo nás odprevadia až k dverám:) Málokto či je to už žena alebo muž si trúfne ohlásiť na políciu „obyčajné zastrašovanie.“ Nehovoriac o ženách ktoré zažijú sexuálny útok. Tie majú najčastejšie strach, hádžu vinu na seba a svoje tajomstvo si najčastejšie odnesú do hrobu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomila som si, že presne tak ako majú naše matky strach aj ja raz budem matka a rovnako sa budem báť o svoju dcéru. Uvedomila som si, že či ste žena alebo muž máte to rovnako zložité, že ste v nebezpečenstve na ulici či je deň/ večer alebo sedíte pri internete a myslíte si, že „bezpečne chatujete.“ Nástrahy na nás číhajú všade. Viem, že ak budem raz mama budem mať presne ten strach čo má teraz moja mama o mňa. Budem sa teda snažiť svoje deti aspoň vystríhať pred nebezpečenstvom reálneho a virtuálneho sveta.

Ženám aj mužom prajem veľa úsmevu, bezpečia a pocitu bezstarostnosti :)!

Kristína ♥

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu