reklama

„O zožratej empatií...“

Veľa ľudí mi hovorí, že som empatická a pripúšťam si veci ktoré sa ma priamo nedotýkajú. Niekto to považuje za zlé ale ja to mám „zakódované“ vo svojej povahe. Myslím si, že empatia je veľmi dobrá vlastnosť ale vcítiť sa do niekoho iného nie je len také jednoduché. Ak túto vlastnosť máte jedná sa o dvojsečnú zbraň to, že sa viete vcítiť do emócii iného je pekné ale niekedy aj psychicky veľmi náročné. Úprimne nosiť na chrbte „ruksak s nápisom empatia“ je ako naložiť si do toho skutočného drevené polená a kráčať do kopca. Na druhej strane tento pomyselný „ruksak“ z Vás urobí veľkého človeka. Pozrieť sa na človeka jeho očami je veľmi poučné. Ja mám však pocit, že dnešná doba empatiu zožrala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Dnes sa totiž ľudia nevedia ospravedlniť. Ak do Vás niekto omylom vrazí odpoveď je nič alebo: „Sorry.“ Zo slovníka sa vytratilo prosté prepáčte. Už neovládame základné prvky bontónu asi ťažko môže človek očakávať, že niekto z nášho okolia má tak vzácnu vlastnosť ako je empatia. Veľmi dlho som mala pocit, že ľudia sa delia nasledovne: Príliš empatický čo svoje emócie dávajú najavo a ďalšia skupina ktorá svoje emócie a pocity necháva vo svojom vnútri.

Nevedela som, že dnešná doba si na raňajky dala toleranciu, na obed zdvorilosť a na večeru nenásytne zožrala empatiu tak podstatnú vlastnosť, ktorá nadväzuje na všetky predchádzajúce. Prečo si dnešná doba zobrala takúto daň? Naozaj sa nedočkáme toho, že sa dokáže niekto vžiť do našej kože? Nedokáže prejaviť aspoň kúsok citu? Empatia a emócie celkovo sa na „pultoch“ nášho života stali „nedostatkovým tovarom.“ Zrejme je z mojej strany zbytočné očakávať, že človek neprejavujúci emócie v žiadnej situácií bude mať vlastnosť empatie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo ak od toho bez empatie závisí Vaša budúcnosť? Snažíte sa hľadať kompromis, hovoríte o veciach ktoré sú hlboko z Vášho vnútra a stále nič. Je to ako keď kričíte do jaskyne očakávate ozvenu ale po chvíľke počujete len TICHO. Ľudia si neuvedomujú, že len kúsok empatie môže tej druhej strane spôsobiť obrovskú úľavu na duši. Tak prečo nezabudnúť na sebeckosť? Tento článok je odkazom pre každého kto často hľadí len na seba a zabúda na svoje okolie. Otvoriť oči niekedy neuškodí. Niekedy je totiž veľmi ťažké cítiť sa pohodlne vo vlastnej koži.

Dokonalý vzorec na život neexistuje. Každá osoba si myslí, že práve jej vzorec je správny. Ale čo tak prispieť k úprave aj vzorca niekoho iného? Dávam teda každému z Vás možnosť „odhryznúť si z koláča empatie“ pohladí Vám to dušu. Hľadieť iba na seba je až príliš sebecké. Obliecť si empatiu je oslobodzujúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S Za inšpiráciu ďakujem Vladkovi

Kristína alias Kristen

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu