reklama

Pózovať, póza a pózer“

Niekedy by som mala chuť zapózovať si pred fotografom ako skutočná modelka. Drahé šaty, upravené vlasy, nalíčená tvár. To je sen každej ženy. Pri fotení by mi fotograf kázal urobiť niekoľko póz. Niekto má svoju vlastnú „pózu" celý život a možno si to ani neuvedomuje. Neuvedomuje si rovnako ani to, že táto „póza" môže byť síce pre niekoho zaujímavá ale pre väčšinu ľudí je skôr smiešna. Niekto „pózuje" aby získal dievča. Niekto zas preto aby na seba pútal všeobecnú pozornosť. Zdá sa, že je to len nevinná hra. Ale aj „póza" sa nám môže vymknúť z rúk. Aj „póza" môže byť „nezdravá" a uškodiť nám. Vieme rozlíšiť kde je hranica? Vieme samému sebe povedať dosť? Čo je vlastne ešte celkom v pohode a čo už môžeme považovať za šialenstvo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Poznala som v živote veľa pózerov. Ak ide o „pózovanie" neexistuje stred. Buď ostanete celému svetu na smiech, alebo vám to ľudia žerú. V prvom prípade vám to síce môže byť spočiatku nepríjemné ale ak sa toho čo predstierate zbavíte po čase na vašu „pózu" ľudia zabudnú. V druhom prípade zrejme máte svoj „fanklub" a tento druh predstierania vám zjavne vyhovuje. Na tanieri sa však núka otázka: „Ako dlho to bude trvať?" Všetko má totiž svoj koniec. Žiaľ pre väčšinou to dopadne zle. Ak sa jedná o pozérstvo pre človeka čo ho praktizuje je ako droga.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínam si na jednu známu ktorá si stále držala „pózu" slušnej a nekonfliktnej ale... Jedného krásneho dňa to prasklo. V kolektíve sa snažila byť nestranná a tak sa jej sem-tam do uší dostalo nejaké to tajomstvo. A naša pozérka miesto držania jazyka za zubami krákala ako vrana. Krákala toľko, že si s ňou už dnes „nezakráka" nikto. Však prečo by aj? Ak o vás niekto za chrbtom hovorí tie najhoršie veci a neskôr sa vám pozrie do očí a tvári sa, že sa nič nedeje inak dopadnúť ani nemohol. Všetci sa tejto pozérke otočili chrbtom a teraz jej už nepomôže ani prosenie a ani horké slzy. V tomto prípade platí: „Topiaci sa aj slamky chytá."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pózrstvo sa však dá zahnať až do maximálneho extrému. Rovno vám uvediem ďalší príklad. Nesie sa v znamení: „Mať všetko ale zároveň nemať nič. " Predstavte si najkrajšie oblečenie podľa vášho vkusu, kozmetiku od výmyslu sveta či dobré knihy. Nie je to pekná predstava? Ale čo ak napriek tomu, že mám toto všetko na tieto veci nemám financie? Doma ma obsluhujú ľudia starší ako ja a pritom by som im mala pomáhať ja? Mala by som byť finančne nezávislá ale nezarábam? Aj tento prípad poznám. Póza spočíva v životnom štýle. V extréme, že môžeme mať všetko ale nemáme vlastne nič. V tom, že zrieknuť sa toho na čo si zvyknem a zmeniť povahu sa nedá mávnutím čarovného prútika. Viete si predstaviť, že máte toto všetko ale zo sveta máte strach a tak si neviete ísť kúpiť do obchodu ani mlieko? Nemáte predstavu o hodnote peňazí lebo vám všetko kúpia rodičia? Ísť na ulicu nenalíčená? Určite nie! Aj táto smiešna záležitosť patrí k póze predchádzajúcich riadkov. Možno sa vám zdá, že tá osoba má predsa len všetko. Ale vidíte niekde slovo láska či priateľstvo? Nie. Pretože ak sa uzavriete vo vlastnej „bubline" dostať sa z nej je oveľa ťažšie hlavne ak pretrváva dlhodobo. Myslím si však, že za pokus to stojí. Ale chce to veľmi silnú povahu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Denne stretnete mnoho pozérov a ani si to neuvedomíte. Možno je to elegán pri bare čo vám kupuje drink. V skutočnosti uzavretá, tichá osoba čo si nevie nájsť spriaznenú dušu a tak sa večer mení na zvodcu a baliča. Možno ten človek žije od výplaty k výplate. Možno je to žena v elegantnom kostýme z drahej látky ktorá má veľa starostí. Je sama. Tak sa zoberie do obchodu nakúpi si drahé oblečenie a časom zistí, že jej je zbytočné. Je to len póza na zastretie skutočnej bolesti. Póz sú tisíce a nikdy nie je neskoro zbaviť sa ich...

...Pózujete iba pred objektívom nie v reálnom živote...

...Kristen...

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu