reklama

Strach... Tvoj najväčší súper.

Všetci máme svoje sny. Častokrát sú práve maše sny „motorom“ čo náš ženie. Bez ohľadu na fakt, že sú možno nereálne, ťažké a zložité neprestávame snívať. Či už ide o nové auto, lepšiu prácu alebo život na úrovni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Lenže tak ako máme zimu a teplo, čiernu a bielu, muža a ženu. Boh sa rozhodol, že aj v tomto smere, že to zariadi po svojom. Preto musíš bojovať a narážať na prekážky. Najviac nám však v dosiahnutí cieľa bráni náš STRACH. 

Beh na dlhé trate...“

Pár mesiacov dozadu som začala behať. Dodnes nezabudnem na prvé dni. Nevládala som dýchať, mala som strašné bolesti a hneď po prvom dni nasledovala trojdňová pauza. Bála som sa ísť behať znova. Čo ak mi bude zas tak zle? Čo ak neurobím ďalšie pokroky? Mala som STRACH, že to nezvládnem. Zvládla som a dnes zabehnem osem kilometrov. Úprimne teším sa na ďalšie pokroky a hneď ako prestane „štrajkovať“ moje koleno, zas sa do behu znova pustím. Aj napriek faktu, že to bude chcieť o trochu viac energie keďže budem opäť musieť budovať kondíciu. Nakoľko už viem, že to chce trpezlivosť STRACH z neúspechu sa mi podarilo eliminovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strach z neistoty“

Po návrate z Prahy som bola emocionálne zničená, to som však netušila, že v najbližších mesiacoch budem riešiť oveľa zásadnejšie veci. Žijem v regióne kde sa práca hľadá veľmi ťažko bolo samozrejmé, že to určitú dobu potrvá. Každý deň ma ničil strach z toho, že zostanem bez práce. Ľudia vás často utešujú, že aspoň budete mať čas na všetko ostatné (koníčky, šport, priatelia). Každý kto zostal aspoň na chvíľu bez práce vie, že ranné prebudenia určite nie sú príjemné a všetku svoju energiu sústredíme na hľadenie nového zamestnania. Mnohokrát sa mi stalo, že som určitú prácu veľmi chcela a práve neistotu a strach nasledovala porážka. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(Ne)istoty pre ktoré nám utečie nová šanca“

Nakoľko sa hľadanie práce premenilo na nekončiacu frustráciu rozhodla som sa, že prijmem ponuku vrátiť sa do starej práce. Do spoločnosti som nastúpila hneď po strednej škole a práca ma veľa naučila. Do karát mi hralo aj známe pracovné prostredie a naozaj ten najlepší kolektív na svete :). Lenže v duchu starej, známej vety: „Dvakrát do rovnakej rieky nevstúpiš,“ tentokrát ukázal strach svoju pravú tvár. Celú dobu mi intuícia naznačovala, že sa mám pohnúť vpred. Lenže miesto intuície som počúvala svoj STRACH. Keďže som zažila v práci nepríjemné situácie, strach ma brzdil pred skokom do niečo nového. Mala som STRACH, že sa to znova celé zopakuje. Nakoniec to však Boh zariadil sám. Návrat do „starej“ práce nám možno ponúka istotu. Ale posunie nás vpred?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Strach z posudzovania“

Mnoho ľudí má veľmi nepríjemnú zábavku. Riešia cudzie vzťahy, rozhodnutia a životy celkovo. Väčšina z nich má však chaos vo svojom vlastnom. O živote iného však vedia úplne všetko a určite v situácií toho druhého urobia všetko lepšie. Vážne? Hovorí sa, že nemáme posudzovať toho druhého bez toho, ak neprejdeme aspoň kilometer v jeho topánkach. Preto nemajme STRACH, že nás budú ľudia posudzovať za naše správanie. Sú to v prvom rade naše rozhodnutia. Rozhodnutia, na základe nášho najlepšieho uváženia. Rozhodnutia, ktoré boli predmetom dlhého uvažovania. Preto ak nás ktokoľvek posudzuje STRACH nie je na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Zdroj: Internet )

Strach utvára priestor na zlepšenie“

Strach nás dokáže brzdiť v plnení našich snov. Ale to len v prípade, že mu to dovolíme. Strach so sebou prináša aj jeden bonus. Dáva človeku priestor na zlepšenie. Priestor pracovať a posúvať sa vpred. Stať sa lepším partnerom, zamestnancom, športovcom. Priblížiť sa k niečomu čo nám doteraz prišlo nedosiahnuteľné. Strach je pre človeka prirodzená emócia. Je to spôsob našej obrany či varovné znamenie. Tak ako môže hrať proti nám, môže sa stať aj naším partnerom. Nedovoľme strachu prevalcovať nás alebo nebodaj položiť na kolená. Nedovoľme strachu zmeniť naše životné rozhodnutia a posúvať sa vpred. Aj keď strach považujeme za naše mínus nebojme sa povedať nahlas: „Mám strach a neviem čo mám robiť.“ A to je niečo na čom teraz intenzívne pracujem.

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu