reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

reklama

Psychológia na vlastnej koži

Aj TY môžeš byť Nemo....

Kristen Luptáková

Aj TY môžeš byť Nemo....

Ak mám zlú náladu vždy ma zachráni hudba poprípade fajn film. Včera som bola v kone na poslednom filme od Tima Burtona. Nikdy som ho nemala v láske, ale tentokrát film vyberala kamarátka.

  • 9. okt 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 175x
  • 0
Spoveď

Kristen Luptáková

Spoveď

V poslednom čase som Vám písala veľa z môjho súkromia. Vždy to bolo nenápadne zaobalené v článku na nejakú tému.

  • 4. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 322x
  • 0
Strach... Tvoj najväčší súper.

Kristen Luptáková

Strach... Tvoj najväčší súper.

Všetci máme svoje sny. Častokrát sú práve maše sny „motorom“ čo náš ženie. Bez ohľadu na fakt, že sú možno nereálne, ťažké a zložité neprestávame snívať. Či už ide o nové auto, lepšiu prácu alebo život na úrovni.

  • 6. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 276x
  • 0
Bola raz horko-sladká Praha... (Diel 1.)

Kristen Luptáková

Bola raz horko-sladká Praha... (Diel 1.)

Nie je to fatamorgána. Dokonca zaručujem, že to nie je sen. Naozaj som sa rozhodla, že napíšem článok. Po viac ako roku. Vážne je to tak dlho? Hlavne v poslednom čase nosím tetovanie na čele: PAUZA.

  • 28. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 297x
  • 0
„Light vzťahy...“

Kristen Luptáková

„Light vzťahy...“

Raz mi niekto povedal, že nie je nič horšie ako žiť v jednom byte s párom. Ja som sa na tom len pousmiala, že mne je vlastne fajn a nemám čo riešiť. Až po čase som zistila, že som v tomto zoskupení vlastne navyše ale, aspoň mám po dlhej dobe materiál na mierne psychologický článok. V obchodoch nás bombarduje všetko čo má krátkodobú trvanlivosť je to nízkotučné, odtučnené alebo ak to chcete pekne medzinárodne LIGHT. Proste nepriberiete a vykážete svojmu telu, že ste sa najedli. V poslednom čase mám pocit, že aj medziľudské vzťahy také LIGHT síce sú ale, nie sú to vzťahy „ktoré majú gule.“ Vzťahy ktoré sú proste stopercentné. Tu totiž neplatí teória optimistov o poloplnej šálke. Vzťahy sú jednoducho plné alebo žiadne. Nízkotučné fungovanie vo vzťahu nám nezabíja len čas ale aj naše srdce...

  • 13. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 540x
  • 5
reklama
Milujem na sebe...

Kristen Luptáková

Milujem na sebe...

Je to tu zasa. Valentín. Mnoho z nás prežíva smútok. Prečo vlastne? Lebo sme sami. Tak ako mnoho ďalších. Lenže milovať máme 365 dní v roku nie len počas jedného dňa. Láska je ako strom stojaci uprostred parku už niekoľko desaťročí. Treba sa o ten strom starať a nie len z neho energiu brať, ale niečo mu aj odovzdať. Nie je ako nepotrebná fľaša kečupu ktorú vyhodíme po skončení záručnej lehoty. Myslím si, že najprv musíme dokázať milovať seba keď zvládneme túto neľahkú úlohu, dokážeme milovať i ľudí okolo seba. Preto som Vám dala doplniť zaujímavú vetu.

  • 14. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 380x
  • 0
„Vrahovia vzťahu: TICHO a spol...“

Kristen Luptáková

„Vrahovia vzťahu: TICHO a spol...“

Kto si občas pozrie môj Facebook okrem toho, že o mne toho veľa zistí vie, že Vás rada zapojím do mojich článkov. Niekedy „hodím rukavicu do ringu“ a položím Vám otázku na tému môjho najbližšieho článku. Bola to taká moja novinka na blogoch v tomto roku. Uplatnila som ju zatiaľ len v jednom článku a myslím, že je na čase aby dostal parťáka. V poslednej dobe má začala fascinovať téma vzťahov „Muž vs. Žena.“  Uvažovala som prečo sú vzťahy v dnešnej dobe krátkodobé, slabé...Prišla som na starú a veľmi známu pravdu. Často krát možno ani netušíme, že si vzťah „zavraždíme“ len my. Chcela som aj od Vás vedieť odpoveď na otázku: „Čo považujete za vraha vzťahu?“

  • 22. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 498x
  • 0
„Tvoja duša Ti odpovie na každú otázku“

Kristen Luptáková

„Tvoja duša Ti odpovie na každú otázku“

Občas sa nám v hlave dajú doslova tony vecí. Farebné, biele smutné i veselé. Nevieme ako veci vyriešiť a zrazu prídeme na správnu odpoveď. Postačí však päť minút a naša odpoveď sa nám zdá nesprávna a sme tam kde sme boli. Na úplnom začiatku. Kde nájdeme odpovede na ten „guláš“ čo máme v hlave? Niekedy po tom pátrame celé dni, týždne či dokonca roky. Odpoveď je pritom jednoduchšia ako si myslíme. Hovorí sa, že prvá odpoveď na všetky naše otázky je tá správna. Nájdeme ju hlboko v nás. Stačí ak otázky kladieme našej duši a všetko je zrazu „menej temné.“ Občas to chce menej práce a inokedy zase viac. Podstatné je, že vieme kde hľadať.

  • 4. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 259x
  • 0
„(Ne)priateľstvá...“

Kristen Luptáková

„(Ne)priateľstvá...“

Niekde v tichom lese sa dvaja chlapci hrajú hru. Napadlo im, že keď budú mať osemnásť tak prepadnú banku a budú z nich boháči. Budú zapĺňať stránky denníkov, televízia im venuje značnú časť spravodajstva a nakoniec za nich polícia ponúkne „tučnú odmenu.“ Ak sa im to zapáči znova to zopakujú, alebo sa stiahnu do úzadia a budú žiť v domčeku na pláži. Niekde kde ich nikto nepozná a určte  nenájde. Len si budú užívať, čo im život ponúka. Samozrejme v miere ktorá by ich neohrozila a s heslom: „Hlavne nenápadne.“ Vtedy si založili oheň a prisahali si večné priateľstvo ako dvaja bratia. Nikdy nikomu svoju prísahu nemôžu prezradiť a ani svoj „plán do budúcnosti.“ Ale toto bolo už veľmi dávno...Vtedy to bolo skutočné priateľstvo...

  • 25. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 223x
  • 0
Tri - dva -jedna - reštart!

Kristen Luptáková

Tri - dva -jedna - reštart!

Poznáte to Vášmu počítaču zasa niečo „sadlo na nos." Vtedy najčastejšie kliknete na tlačítko reštart a všetko by sa malo dať do normálu. Ale v živote je to trochu zložitejšie. Ak by to fungovalo tak jednoducho ako v prípade počítača všetko by bolo o čosi jednoduchšie. Ale žiadna cesta za cieľom nie je jednouchá... V ľudskom živote proste nastane moment keď potrebujete „reštartovať."  Pre niekoho to znamená vzdať sa zamestnania a odísť meditovať do hôr. Pre ďalšieho je „reštartom" vstup do manželstva. Pre väčšinu ľudí je to radikálna zmena v živote po ktorej cítia, že sú konečne na správnom mieste. Počas životného reštartu nás stretnú sklamania, prekážky a budeme padať na kolená ale ten efekt v závere je pre nás to najsladšie....

  • 3. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 292x
  • 0
reklama
„(Ne)čakané padáky"

Kristen Luptáková

„(Ne)čakané padáky"

Poznáte to. Pochmúrna nálada, málo hormónov šťastia a potreba niekomu povedať čo vás ťaží. Ale ako sa tak rozhliadate okolo seba zisťujete, že všetci majú dosť svojho. Niekto  začal chodiť na strednú, ďalší maturuje a vaša len o pár rokov staršia priateľka zisťuje, že byť mama nie je až také jednoduché. Ale prečo sa „trendom" medziľudských vzťahov stalo zabúdanie na okolie? Niekedy sa stáva, že čakáme tak dlho až nakoniec príde nečakaná záchrana v podobe „padáka" (človeka) od ktorého by to nikto z vás nečakal. Myslím si, že nie je hanba ak sa cíti človek sám a tak sa priznávam k tomu, že sa to stáva aj mne. Stačila len jedna náhoda. Ja však verím na osud. Priviedol mi „padáčik/anjela" v podobe....

  • 8. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 308x
  • 0
Pózovať, póza a pózer“

Kristen Luptáková

Pózovať, póza a pózer“

Niekedy by som mala chuť zapózovať si pred fotografom ako skutočná modelka. Drahé šaty, upravené vlasy, nalíčená tvár. To je sen každej ženy. Pri fotení by mi fotograf kázal urobiť niekoľko póz. Niekto má svoju vlastnú „pózu" celý život a možno si to ani neuvedomuje. Neuvedomuje si rovnako ani to, že táto „póza" môže byť síce pre niekoho zaujímavá ale pre väčšinu ľudí je skôr smiešna. Niekto „pózuje" aby získal dievča. Niekto zas preto aby na seba pútal všeobecnú pozornosť. Zdá sa, že je to len nevinná hra. Ale aj „póza" sa nám môže vymknúť z rúk. Aj „póza" môže byť „nezdravá" a uškodiť nám. Vieme rozlíšiť kde je hranica? Vieme samému sebe povedať dosť? Čo je vlastne ešte celkom v pohode a čo už môžeme považovať za šialenstvo?

  • 15. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 855x
  • 4
„Milosrdná lož nie je až tak celkom lož....“

Kristen Luptáková

„Milosrdná lož nie je až tak celkom lož....“

„Nezabudni, že klamať sa nesmie nie je to pekné..." Presne takto si pamätám jednu z rád ktorú mi v detstve dala moja mama. Lož má vraj krátke nohy a aj keď sa nám zdá, že sa po klamstve aj napriek dlhému časovému odstupu nedostavia následky je to omyl. Príde to buď rovno dnes alebo neskôr. Ale z vlastného života viem, že nie je lož ako lož. Samozrejme, že nechcem naznačiť alebo považovať klamstvo za správne ale predsa len kedy vlastne klameme? Každá lož má predsa svoju príčinu. Dôvod prečo sa k nej uchýlime. Bojíme sa následkov toho, že ak povieme pravdu dopadne to pre nás zle? Ale lož nemusí byť čisto sebecká lož môže byť takzvaná milosrdná. Lož ktorá neublíži ale skôr pomôže.

  • 12. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 271x
  • 5
„Chváľ priateľa verejne a karhaj ho medzi štyrmi očami."

Kristen Luptáková

„Chváľ priateľa verejne a karhaj ho medzi štyrmi očami."

Ak mám pocit, že sú moje vzťahy bezproblémové život nadobudne oveľa krajšie farby. Je predsa samozrejmé, že pokiaľ fungujete v kolektíve a nemáte žiadne konflikty práca je pre vás oveľa príjemnejšia. Ak nie sú žiadne konflikty človek má jednoducho pocit, že sa nič nedeje a správa sa presne tak ako doposiaľ. Často sa však stáva, že druhá strana to nepociťuje tak ideálne ako vy. Nedávno som na rovnakú tému čítala článok v psychologickom časopise. Dokonca som pár dní dozadu túto situáciu riešila na vlastnej koži. Nemusím mať pred menom ani titul a s názorom odborníka som sa úplne zhodla. Fakt, že ľudia sú radšej ticho a nevedia komunikovať otvorene sa mi potvrdil. Zarážajúce však je, že miesto debaty „face to face" majú ľudia chuť do osobného konfliktu zaťahovať aj ďalšie strany ktoré takpovediac o probléme nič nevedia a tak je samozrejmé, že postaviť sa na akúkoľvek stranu je viac než zložité.

  • 30. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 293x
  • 0
„Intuícia je semaforom duše ...“

Kristen Luptáková

„Intuícia je semaforom duše ...“

Vždy som verila tomu „hlasu" čo sa schoval niekde blízko mojej duše a našepkáva mi, že príde niečo zlé alebo dobré. Tento hlas je niečo ako „semafor" a pokiaľ si v nejakej situácií neviete poradiť našepká či počkať, ísť ďalej alebo „zaradiť neutrál." Keď som bola mladšia myslela som si, že to je moje svedomie ktoré do mňa neustáte za niečo dobiedza a nenávidela som ten pocit, že mi svojim spôsobom vlastne hovorí čo mám robiť. Vekom som si uvedomila, že tento hlas mi vlastne pomáha a nesnaží sa ma rozkazovať či ma akokoľvek meniť. Ak sa naučíte spolupracovať tak vy a intuícia budete nerozlučná dvojka ktorú nikto nepodrazí. Život sa zrazu stane ľahší a je viac dôvodov na úsmev.

  • 20. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 804x
  • 0
reklama
„O tom, že kolektív je už len slovo ....“

Kristen Luptáková

„O tom, že kolektív je už len slovo ....“

Niekto sa mi sťažoval: „ V práci mám tak hrozné prostredie je to len, že tá povedala tamto a druhá zas toto. Samé ohováranie. Niekedy sa mi do tej práce ani nechce ísť." Ja som len stihla reagovať: „ Kolektív predsa už neexistuje dnes je to len slovo...„ Myslím si, že vzhľadom na dnešnú dobu na tom niečo asi bude. Sama totiž vidím, že heslo: Musíme si pomáhať už asi dávno nie je „IN." Dnes si ľudia radšej vzájomne uškodia než majú niekomu pomôcť. Neraz sa mi zastavuje rozum ako je možné, že ľudia si dokážu hádzať hlava - nehlava polená pod nohy. Človek sa na Vás usmieva ale hneď ako sa otočíte a idete do vedľajšej miestnosti je to úplne inak...

  • 29. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 236x
  • 0
„Mužom na jeden deň...“

Kristen Luptáková

„Mužom na jeden deň...“

Nikto sa ma opýtal otázku: „Ak by si bola mužom na jeden deň čo všetko by si chcela urobiť?" Táto otázka mi prišla spočiatku strašne vtipná ale nakoniec som sa zamyslela čo by to asi bolo. „Asi niečo mužské čo ženy nerobia." Rozhodne by som chcela zažiť všetky tie „mužské záležitosti." Ostatné veci by som nechala tak voľne plynúť. Keď som neskôr uvažovala zistila som, že by to nakoniec nebolo také zlé. Sama viem, že ženy sú veľmi komplikované osobnosti a myslím si, že istá dávka mužského prístupu: „Mám v paži" by sa zišla nejednej z nás. Však posúďte sami koľko pozitívna sa schováva v mužskej povahe. Mať tak aspoň časť by bolo pre ženské pohlavie nesmierne plus;).

  • 12. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 304x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu