reklama

„Koeficient úprimnosti ....“

„Lož má krátke nohy...“ Určite poznáte túto jednoduchú a výstižnú vetu o klamaní. Mama ju vždy používala ako argument aby mi vysvetlila prečo sa nemá klamať. A myslím, že to pomohlo, nosím si tú vetu hlboko v srdci dodnes. Byť úprimný je to najmenej čo môžete urobiť pre človeka na ktorom Vám záleží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Mama mi tiež hovorievala, že ak by mala pravda niekomu príliš ubližovať tak sa mu má povedať jemnejšie. Tento postoj do mňa zapísal ďalšiu vlastniť - empatiu. Byť empatický (teda vedieť sa vcítiť do pocitov iného človeka) je základ pre pochopenie celého problému, ktorý má. Empatický ľudia dokážu lepšie načúvať, komunikovať posudzovať a následne riešiť problém. Preto ak ste úprimný a zároveň empatický človek určite stojíte za zmienku.

Žiarovka, mobilný telefón či zostrojenie prvého lietadla. Tieto vynálezy ovplyvnili život každého človeka. V našom svete sú nevyhnutnosťou. Napadlo ma, že by niekto mal vymyslieť prístroj na meranie úprimnosti. Samozrejme slúžil by na jej meranie, výsledkom by bola číselná hodnota. Ak by však niečo také existovalo svet by bol až príliš jednoduchý. Všetci by si žili bez starostí. Na uliciach by sme stretli len usmiatych ľudí a zamilované páriky. No, nie je to krásna predstava? Priam ma to hreje pri srdci. Každý človek by sa vedel vyhýbať lžiam a neprežíval by ich v konečnom dôsledku tak emotívne ako je tomu dnes.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nám však nezostáva nič iné ako si tento vynález predstaviť. Úprimnosť totiž je vlastnosť ktorú žiaľ nemá každý človek. Pretvárka dokáže ovplyvniť následný postoj k ľudom. Najviac bolestivé je však ak Vás klame človek na ktorom Vám nesmierne záleží. Človek ku ktorému cítite veľkú náklonnosť a zrazu zistíte, že všetko čo ste spolu prežili bola neúprimnosť. A ak by existoval tento fiktívny vynález, takéto ľudské tragédie by nás obchádzali. V konečnom dôsledku je však viac než poučné a posilňujúce, že život nás nedokáže nie len nežne „pohladiť“ ale aj „sfackať“. Pri veciach ktoré sa týkajú úprimnosti je nám nápomocná intuícia ale aj srdce. Pretože ak sa jedná o akýkoľvek druh citu či už je to láska priateľská alebo tá osudová ktorú sprevádza vášeň mozog nemôžeme považovať za oporu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musíme sa teda zmieriť s faktom, že žiadny prístroj na marenie úprimnosti neexistuje. Teda jedine, že by si môj článok prečítal nejaký vedec a tento čisto teoretický „zázrak“ zostrojil. Tak sa teda nechám prekvapiť, možno sa po tomto prečítaní článku ozve niekto zaujímavý :)!

P.S Nech je Váš život pestrí na úprimných ľudí. Aby vaša intuícia bola dokonalá a dokázali ste vycítiť, akýkoľvek náznak lži. Rovnako by som Vám chcela vyjadriť nesmiernu vďaku za každý Váš hlas, prečítanie komentár. Rovnako špeciálne ďakujem za krásny e-mail ktorý mi aspoň na chvíľku, pri návale starostí spôsobil úsmev na perách. Čokoľvek čo sa v súvislosti s článkom nájde pozitívna/negatívna reakcia, ma posúva ďalej, inšpiruje a hlavne učí ma pokore a ťahá k zemi. Vážim si každého čitateľa!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem s pozdravom Kristína Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu