reklama

„Úspech iného? Fúúúúj...“

Úspech = Veľa peňazí na účte, príťažlivá partnerka alebo mať dostatok financií na trendové oblečenie? Pokiaľ počujem slovo úspech uvedomím si, že to nepredstavuje niečo jednotvárne. Viem, že často to čo považujem za úspech ja môže znamenať pre iného pojem banalita. Ale úspech nie je len v peniazoch, drahom aute, dobrom pracovnom mieste a konvenciách. Úspech = pomyslená mozaika toho čo považujeme za úspech my a je celkom možné, že sa to ani nedá chytiť. Viem však, že úspech mnoho ľudom v mojom okolí zanechal vrásky na čele. Neskôr som pochopila aj to, že nie všetci ľudia si dokážu vzájomne prijať len dobré veci. Častá reakcia na úspech druhého by sa dala prirovnať k jednému, stručnému slovu: „Fúúj..." „Dobroprajnosť" je všadeprítomná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Moja prirodzená reakcia bola vždy taká, že ak sa niekomu naozaj podarilo „niečo veľké“ poblahoželala som, usmiala som sa o dokonca som mala pocit spoločnej radosti. Napriek tomu, že som sa nejako nepodieľala na tom čo dotyčná osoba dosiahla zlepšilo to deň aj mne. Neskôr som však pochopila, že moja radosť z úspechu druhého je síce pekná ale...

Tak, tak to slovíčko sa znova „dostalo na scénu.“ Začalo sa to niekde na základnej škole. Spomienky na rátanie včielok, pochvál a jednotiek na vysvedčení. Samozrejme, že sa to v časoch detskej hravosti nedá pomenovať ako rivalita ale malo to jemné náznaky. Keď som druhýkrát vyhrala spevácku súťaž moja „konkurentka“ – (Používam úvodzovky lebo som ju ako konkurenciu nikdy nebrala) sa so mnou prestala rozprávať. Viete, že sa nerozpráva dodnes? A ja si kladiem otázku: „Prečo si ľudia vzájomne neprajú?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„....Stačí sa chápať a keby bolo keby vieme pri sebe bližšie stáť...“ Zrazu mi prebleskla v hlave veta z textu Zuzany Smatanovej. Hovorí o tom, že sa stačí vzájomne porozumieť a všetko sa medzi ľuďmi zjednoduší. Niekde v hĺbke textu cítim aj to, že autorka naznačuje nie len, že ak si niečo želáme možno sa nám to splní ale aj to, že si stačí navzájom želať dobré a okolo nás to bude nielen pestrofarebnejšie ale aj my sa staneme lepším človekom. Preto je pre mňa úspech iného radosť.

Povedala som si, že aj naďalej budem zdieľať radosť/úspech spolu so svojim okolím. Možno sa to v tomto svete už „nenosí“ ale ja svoju tvár určite nebudem meniť. Život je vlastne mozaika úspechu. Sú to radosti moje ale aj tie niekoho z môjho sveta. Budem ich teda tolerovať a zdieľať. Čo je pre mňa úspech?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Zdravie

- Rodina a priatelia

- To, že som sa mohla venovať spevu a dať do toho maximum

- Akékoľvek ohodnotenie (pozitívne/negatívne)

- Úspech v škole

- To, že píšem tu, píšem rada a písať budem.

Robte veci ktoré sú Vám príjemné. Okolie sa možno bude mračiť ale to, že na perách máte úsmev je oveľa viac než čokoľvek iné. V mojej mozaike úspechu nie sú len vyššie pomenované veci. Sú to len záležitosti ktoré môžem napísať. Tie ktoré sú na vrchole môjho rebríčka sú v mojom srdci. Úspech iného určite pre mňa neznamená pomyslené „Fúúúj...“

P.S. Prajem v nasledujúcich dňoch radosť, úsmev a pohodu. Ja budem niekde v prírode a po víkende budem znovu a znovu písať. Lebo písanie mi robí radosť a nachádza sa v mojej mozaike :). Možno sa aj Vám bude páčiť táto zaujímavá speváčka odporúčam pieseň od Clare Maguire - Ain't Nobody.

Kristína...

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu