reklama

„Vek je len číslo? Asi to bude inak.... „

„Nezáleží na tom koľko máš rokov ale na koľko sa cítiš..." No, to by sme mali ja sa cítim tak na 25. Občas sa síce pýtam či je to normálne ale, že vraj to je úplne v poriadku. Vždy som si myslela, že na veku až tak nezáleží však ak si rozumieme je to úplne jedno ale.... Presne to ale tam je.  Vidím ho každodenne u už to začína byť mierne desivé a ja sa pýtam: „Kde bude táto spoločnosť keď moje deti budú mať dvadsať ako teraz ja? Budú sa vedieť obrniť ak im niekto možno mladší či starší bude tvrdiť rôzne veci? Dokážu si utvoriť názor a zo všetkého zobrať to dobré?

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Stará mama a moja mama.

Sú to dve rozdielne generácie. Každá z nich vyrastala v inej dobe a napriek tomu, že každá z nich je iná je jedno ktorú z nich požiadam o radu. Vedia sa k problému postaviť nezaujato aj napriek tomu, že sú moja rodina a ochotne mi poradia. Viem, že ak mi „ponúknu“ kritiku je určite opodstatnená. V tomto prípade sa dá povedať: „Vek je len číslo.“

Moja generácia. Plus, mínus dvadsať rokov a viac.

Spája nás vek narodenia a spoločné zážitky. Aj napriek tomuto všetkému nie je núdza o rôznorodé názory, postoje k životu či životný štýl. Sme jednoducho rôzne osobnosti a aj napriek tomuto faktu sa dokážme vzájomne rešpektovať. Je nám jedno kto má čo na sebe, akú ma farbu pleti ale ja fakt z akej sme rodiny. Sme proste „jedna vlna.“ Milujem keď idem na návštevu k mojej najlepšej priateľke. Viem, že ak sa necítim dobre vždy ma dostane z toho von. Viem, že sa spolu budeme smiať, pospomíname si na detské časy a poklebetíme čo sa udialo v našom živote. Jeden dátum a jedna generácia :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Si staršia? Vylez mi na hrb!

Tak nejako to vyzerá v dnešnej spoločnosti mladých. Nehovorím však len o skupine ktorá je momentálne v pubertálnom veku ale zarážajúci pohľad mi ponúkli aj dvaja chlapci na prvom stupni základnej školy. Stretávam ich pravidelne a cestu do školy si „obohacujú“ vzájomným strkaním sa. To by však nebolo až také strašné ale počuť z úst asi druháčika: Ty si ko***! Zostala som stáť uprostred ulice a obávala som sa, že moje oči si nájdem ležať niekde na chodníku a uši mi nadobro ohluchnú. Kam sa stratila nevinnosť detí? Na druhej strane je najpravdepodobnejšie, že tieto výrazy nepočujú len v škole ale aj doma...  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S problémom nie len veku ale aj toho kto má väčší/menší rozhľad zápasia aj pracovné či školské kolektívy. Vlastne musím sa poopraviť. Dnes totiž slovo kolektív stratilo svoj zmyslel. Mladší sa navážajú drzo do starších študentov aby si dokázali potrebu svojej nadradenosti. Pritom je samozrejmé, že si svoj vlastný nedostatok kompenzujú na niekom inom. Keby len to. Sama pozorujem, že poradne sebavedomá 17-ročná študentka si dovoľuje odvrknúť stredoškolskej učiteľke a je úplne jedno či má 25 alebo 50 rokov.  Ani spolužiaci ani učitelia sa nemôžu dnes plnohodnotne brániť proti šikanovaniu a osočovaniu. Dnes totiž platí: „ Máš vplyv máš pravdu.“ Nezáleží na tom, že ste starší a máte pravdu bez dobrého priezviska a tučného konta ste proste nula...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja však verím, že spravodlivosť funguje. A tak len čakám na to, že to každému raz vráti. Určite nie je všeobecným pravidlom, že mať viac rokov znamená mať aj viac rozumu... Vek je len číslo? Nemyslím si....

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu