reklama

„Televízia bez úrovne?“

Viete si predstaviť jeden deň bez televízie? Ja som ho zažila niekoľkokrát a vždy ma to donútilo položiť si otázku: „Potrebujem ju naozaj k životu?“ Rovnaká situácia sa zopakovala pri nedávnom výpadku televízie a internetu. Po tejto udalosti  som si uvedomila, že televízia sa stala požieračom nášho voľného času. Niekedy sme natoľko unavený, že už nič iné ako „čučať do bedne“ nezvládneme a tak sa usadíme pred toto médium, ktoré nám často vstupuje aj do snov. Čítať knihu sa v tomto období už považuje za nemoderné či stratu času. Ale hľadať útechu v knihách pre mňa predstavuje oveľa viac ako pozerať do plastového monitora. Mám totiž pocit, že v tom plastovom zázraku v poslednej dobe zavládol poriadny chaos.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Našu domácnosť dnes tvoria dvaja členovia a tak sa stáva, že sa často ocitnem doma sama. Počas upratovania si vždy pustím hudbu a niekedy televíziu ako „kulisu" aby som mala pocit, že mi niečo „mrmle v byte." Ak si televíziu zapnem pozriem si v nej maximálne správy, nejaký dokument či zaujímavú reláciu. Pozerať film pre mňa nemá zmysel. Pýtate sa prečo? Odpoveď je jednoduchá: REKLAMA. Reklama je síce vec dobrá a užitočná môže mať informačnú hodnotu, pomôcť pri výbere nového auta ale ako sa hovorí: „Všetko má svoje hranice." Slovenské televízie sa chvália, že dnes sme boli jednotka na trhu, kupujeme novú a skvelú reláciu, natáčame seriál. Ale problém je v tom, že z televízie sa časom stal priestor nie len na propagáciu svojich programov ale stala sa hlavne priestorom na platenú reklamu pre stovky firiem. Preto je pre ľudí mnoho pohodlnejšie porušiť všetky písané aj nepísané dohody o tom, že nelegálne sa nič nesmie sťahovať. Však čo je pre Vás komfortnejšie? Využiť Internet a pozrieť si film bez obmedzenia alebo tráviť čas pri reklame do rána?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tŕňom v oku je pre mňa aj spravodajstvo ktoré časom stratilo na úrovni. Televízia ktorá sa dnes označuje za jednotku na trhu nám ponúka denne „pestrú paletu." Však vyberte si sami: Vražda, politická kauza a zas zbytočná smrť. Nedávny prieskum tvrdí, že čoraz viac ľudí máva depresie a niet sa čomu čudovať. Preto posielam jednu veľkú pochvalu televízií TA3 za ich pozitívne správy ktoré v rámci programovej štruktúry ponúka.

Žurnalistika. Sen mnohých ľudí. Stať sa moderátorom, redaktorom v rádiu alebo televízií je dnes priam nemožné. Povedzme si na rovinu však dnes je všetko po známosti a mnoho talentov tak po štúdiách zostane mnoho dohľad. Rovnako to platí aj o herectve. V médiách sa stále dokola objavujú tie isté tváre/hlasy a mňa to začína dosť nudiť. Skúste si postiť päť nahodených filmov (samozrejme s dabingom) za sebou a určite nájdete minimálne jednu zhodu. Televíziám by som odporučila miesto komerčného formátu radšej dať priestor mladým hercom, spisovateľom a scenáristom. Myslím, že Vám to prinesie oveľa väčší osoh:).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo mi z toho všetkého vychádza? Pustím si BBC aby som videla skutočné a objektívne správy. Zapnem si TA3 aby som zo správ nemala samovražedné skony. Poruším dohody alebo miniem peniaze na DVD aby ma z reklám neporazilo. Nakoniec si vezmem do ruky knihu ktorá je vraj strašne nemoderná a užijem si pohodu najvyššieho stupňa;)....Pretože aj ja som ten človek čo ignoruje reklamu!

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu