reklama

„Milosrdná lož nie je až tak celkom lož....“

„Nezabudni, že klamať sa nesmie nie je to pekné..." Presne takto si pamätám jednu z rád ktorú mi v detstve dala moja mama. Lož má vraj krátke nohy a aj keď sa nám zdá, že sa po klamstve aj napriek dlhému časovému odstupu nedostavia následky je to omyl. Príde to buď rovno dnes alebo neskôr. Ale z vlastného života viem, že nie je lož ako lož. Samozrejme, že nechcem naznačiť alebo považovať klamstvo za správne ale predsa len kedy vlastne klameme? Každá lož má predsa svoju príčinu. Dôvod prečo sa k nej uchýlime. Bojíme sa následkov toho, že ak povieme pravdu dopadne to pre nás zle? Ale lož nemusí byť čisto sebecká lož môže byť takzvaná milosrdná. Lož ktorá neublíži ale skôr pomôže.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Musím sa priznať, že ja klamať veľmi neviem. Ale ako sa hovorí každá minca má dve strany a aj napriek tomu, že sa to dá považovať za dobrú vlastnosť má to aj svoje mínus. Sú totiž chvíle keď na pódium nastúpi „milosrdná lož." Vtedy sa mi veľmi ťažko klame aj keď viem, že to v tom momente veľmi potrebujem.

Dlho lovím v pamäti aby som si spomenula na to kedy som vlastne milosrdnú lož použila ja?
Spomenula som si na jednu možno banálnu ale aj napriek tomu zaujímavú situáciu v ktorej som použila milosrdnú lož. Nechcela som ublížiť ani jednej ani druhej strane pretože oboch ľudí som si vážila. Moja najlepšia priateľka chcela ísť do mesta bežné dievčenské veci: Nakupovanie, reči o kozmetike a smiech. Túto tortúru som ochotná podstúpiť len s ňou lebo pri mne stojí v každej ťažkej chvíli. Na druhej strane stála moja mama žena ktorá mi dala život, domov a odovzdáva mi svoje skúsenosti ktoré sú na nezaplatenie. Požiadala ma o to aby som jej robila spoločnosť síce presne v ten deň kedy som mala ísť na „dámsku kávičku" ale uprednostnila som ju lebo som vedela, že ma potrebovala v tej chvíli viac. A tak som použila svoju „milosrdnú" lož ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iné milosrdné lži sú aj celkom vtipné a niekedy som šťastná, že sa netýkajú mňa. Priateľka mi hovorí: „Svokra mi kúpila obrus. Vlastne ešte nie je moja svokra keďže som s jej synom zasnúbená a žijeme spolu v jednom byte a viem, že na svadbu nebudeme mať v najbližšej dobe peniaze. Ten obrus je prosto gýč. Ale aj napriek tomu, že ho doslova nenávidím vždy keď príde na návštevu obrus prestriem na stôl lebo viem, že ju to poteší a po jej odchode ho dám zas preč.
A takto si klameme aby sme tomu druhému neublížili a ak je to práve takáto lož treba jej dať zelenú. Ale nezabudnite, že lož ktorá raní sa vám vráti a do vrecka si zoberie aj úroky. Jeden výrok na záver.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lož je veľmi smutná náhrada za pravdu, je však jediná, ktorú sa dodnes podarilo nájsť.

(ELBERT HUBBARD)

...Veľa úsmevu praje Kristen...

Kristen Luptáková

Kristen Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som snívajúci blázon ktorého to nikdy neomrzí. Tvrdím, že nič čo si zaumienime pre nás nie je nedosiahnuteľné. Možno práve preto mi Boh "fúkol do hlavy" talent na písanie. Niekedy Vás zabíja a niekedy zas poháňa ako motor toho najsilnejšieho auta. V rokoch 2009-2011 som pracovala pre FANKLUB ZUZANY SMATANOVEJ niekoľkonásobnej držiteľky ceny Slávik v kategórií speváčka. Keďže moje rodné mesto Banská Bystrica, je aj mesto básnikov mala som tú česť prezentovať v rokoch 2009-2013 moju tvorbu na podujatí „ARS POETICA NEOSOLIENSIS“ pod vedením básnika Miroslava Kapustu. Zoznam autorových rubrík:  Svet filmu - 2014Temná tvár módy (séria)Mars vs. VenušaMalé dievča v Prahe :)Moje meno je žovotMúza 2011APN - 2011RecenzieSvet okolo násSvet žienSlovensko aktuálnePsychológia na vlastnej kožiPoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu